Sfera dopasowań fraz kluczowych – jakie zmiany się szykują?

Niebawem nastąpić mają zmiany dotyczące działania dopasowania do określenia oraz modyfikatora w obrębie dopasowania przybliżonego. Każde z nich po wdrożeniu zmian będzie ukazywać reklamy na frazy kluczowe, jakie zadeklarowaliśmy oraz na zapytania bliskoznaczne.

W jaki sposób będzie to funkcjonować w przypadku modyfikatora dopasowania przybliżonego?
Na początek zacznijmy od wyjaśnienia, czym jest dopasowanie przybliżone.
Jest to najszersze z wszystkich dostępnych dopasowań. Stosowanie jego zaleca się głównie w sytuacji, kiedy naszym celem jest dotarcie do bardzo szerokiego grona odbiorców. Oprócz wyświetlenia na precyzyjne brzmienie frazy kluczowej, jej przybliżoną odmianę bądź frazy kluczowe z pozostałymi słowami przed nimi oraz po nich, reklamy ukażą się też na:
– wyrazy o podobnym i pokrewnym znaczeniu
– słowo z dodatkowym wyrazem w środku frazy kluczowej
– słowa utworzone z redukcji kilku fraz w danej frazie kluczowej.

Zalety tego rodzaju rozwiązania:
– obszerny zasięg
– sprawozdanie odnalezionych wyrazów na bazie fraz dołączonych w tym rozwiązaniu niekiedy wyznacza wiele cennych dla biznesu fraz kluczowych – konwertujących oraz generujących zysk.

Od momentu zmian wyświetli się szerszy zakres wyników. Np. do tej pory po wpisaniu +paznokcie+manicure+usługa można było wyświetlić się na hasła, takie jak np. usługa manicure. Po zmianach będzie można wyświetlić się dodatkowo na „wykonanie manicure + pedicure”, czy też „cennik usług, manicure”.

W jaki sposób będzie to funkcjonować w przypadku dopasowania do wyrażenia?
Czym jest ten typ dopasowania?
Ustawienie frazy kluczowej w dopasowaniu tego typu pozwalające na ukazanie się reklamy tylko wówczas, kiedy wyszukiwanie dokonywane przez odbiorcę jest zasobne w precyzyjne brzmienie frazy kluczowej albo jej bliską odmianę, a także inne słowa przed i po niej.

Jakie są plusy tego dopasowania?
– szerokie w odróżnieniu do dopasowania ścisłego kierowania
– branie pod uwagę fraz z przymiotnikami przed oraz po frazie kluczowej, a także innych cennych słów z długim ogonem.

Tutaj też od momentu zmian pojawi się więcej wyników. Możemy założyć, że naszą frazą kluczową jest „usługa manicure”. Po zmianach wyświetlą się też hasła, takie jak np. „usługa manicure w mojej okolicy”.

Google uzasadnia taką decyzję, podając 2 argumenty:
– po 1. podkreśla mnogość metod szukania tego samego produktu bądź usługi przez odbiorców i sugeruje, że każdego dnia dostępne są kolejne sposoby poszukiwań
– po 2. Google zamierza zahamować potrzebę używania długich zbiorów fraz kluczowych z wyrazami bliskoznacznymi, jakie trzeba było generować, by mieć pewność, że odbiorca na pewno nas zauważy.

Kiedy nastąpią zmiany?
Jak na razie nie został podany dokładny termin wprowadzenia opisanych zmian, jednak wiadomo, że będzie to miało miejsce w przeciągu przyszłych kilku tygodni.

Jakie będą skutki wprowadzenia opisanych zmian?
Według Google pozyskamy większą o kilka procent ilość kliknięć oraz konwersji. Przeważająca część z tego ma mieć swoje źródło w wyszukiwaniach, których dotychczas nie uwzględniano budując zbiory fraz kluczowych.
Dodatkowo Google namawia do obserwowania wyników, na jakie mogą mieć wpływ opisane zmiany, analizowania wyszukiwanych haseł oraz do używania wykluczających fraz kluczowych i wprowadzenia inteligentnego wyznaczania stawek.

Zadzwoń

+48 783 477 243

Zostaw numer

oddzwonimy

    Formularz kontaktowy

    Przejdź

    Kontakt
    tel: +48 783 477 243
    mail: biuro@agencja-reklamowa-jarocin.pl

    Agencja reklamowa
    ul. Paderewskiego 2/2
    63-200 Jarocin